Trends zijn toch nog wel eens ergens goed voor. Begon Sophie Hilbrand op TV het taboe rondom cosmetische ingrepen bespreekbaar te maken, nu kijken ook marketeers oudere vrouwen recht in het – gerimpelde – gezicht aan. Oud is een nieuw schoonheidsideaal…eindelijk, lang leve oud!
Opeens is haar niet meer grijs, maar zilver. En rimpels vertellen juist een verhaal. Zouden marketeers oudere vrouwen ook écht mooi vinden, of hebben ze alleen maar dollartekens in hun ogen omdat de oudere doelgroep steeds groter wordt en geld te besteden heeft? In ieder geval laten we onze kinderen zien dat het helemaal niet erg is om zichtbaar oud te worden. Jammer voor mensen als Linda de Mol, die er wel voor kozen om alles – in mijn ogen, lelijk – glad te laten spuiten.
Lollig is dan weer wel dat Beemster, het kaasmerk uit de polder bij mij om de hoek, onder het motto #Lang Leve Oud de schoonheid en kracht van ouder worden linkt aan hun kazen. Mij maakt het niet uit. Ik lust wel geen oude kaas, – mijn man Chris trouwens wel! – ze brengen zo wel een ode aan oud zijn. Want net zoals de mens tijd nodig heeft om te groeien en te worden wie je écht bent, zo gaat dat met hun oude kaas ook. Na 10 maanden van rijping en geduld vormt zich een rijke en pittige smaak. Rijk en pittig, daar associeer ik mijzelf graag mee!
Sigrid zegt
Dank je wel Sonny!
Sonny zegt
Beste Sigrid, wat een leuke reclame! Ik vind het heel erg leuk dat op deze manier deze doelgroep wordt belicht en terecht. En laten we nou eerlijk zijn; hopen we allemaal niet (mits in goede gezondheid) oud te mogen worden? Een vaak gehoorde opmerking is weleens ‘jongens, we worden oud…..’, nou zeg ik dan: ‘gelukkig maar, niet dan! Het heeft toch z’n charme het ouder worden. En voor wat betreft de afbeelding: ik vind de dame een plaatje om te zien! Gewoon een hele mooie vrouw in mijn optiek. Sigrid, je mag haar de boodschap doorgeven dat ze een charmante verschijning is en dat ze van mij nog in meerdere leuke reclames te zien mag zijn. Succes met alles!